søndag den 12. august 2012

Marilyn Monroe

Har pludselig fået en fascination for Marilyn Monroe - eller en forstærket fascination er måske mere korrekt at sige. Tror dels det skyldes den forholdsvis nye film "My Week With Marilyn" og dels at der i forbindelse med hendes 50 års dødsdag d. 5 august har været et par gode artikler.
Hun elskede at være kvinde, uden at være feminist. Hun var glad og havde appetit på livet. - Desuden viste hun sin krop frem, uden at være hverken vulgær eller billig.
Nu vil jeg ikke påstå at jeg er nogen ekspert i Monroe, men jeg respekterer hende helt utroligt meget, og synes at enhver kvinde skal være stolt over engang at være blevet repræsenteret af en som hende.

'En pige kender sine begrænsninger, men en intelligent kvinde ved, hun ikke har nogen begrænsninger'.

'Din påklædning skal være stram nok til at vise, du er kvinde men løs nok til at vise, du er en frue'.

'Kroppen skal vises frem, ikke dækkes til'

'Kvinder, som vil være ligestillede med mænd, er uambitiøse'

'Jeg har intet imod en mandsdomineret verden, så længe jeg kan være kvinde i den'.

'Jeg er helt klart en kvinde, og jeg nyder det i fulde drag'
For mig at se, var hun den første kvinde som viste, at man godt kunne være både intelligent og sexet på samme tid. Hvad er mere tidsløst og classy end det?

1 kommentar:

  1. Giver dig fuldstændig ret. Alle kvinder burde være stolte over, at der engang var en som hende, der udviklede kvindeheden så meget. Hun fortjener fucking respekt!

    SvarSlet