tirsdag den 10. juli 2012

musik a la nibe

Jeg vil hermed gøre mit bedste for at sætte koncerterne i rækkefølge. Det er hammer-svært, for nogle musikere er ikke til at sammenligne; hvad har Rasmus Seebach med KATO at gøre??? De er delt efter, hvor jeg personligt havde den bedste oplevelse :-)

NR. 11 - NIKLAS

Niklas var den som klart skuffede mest. Nok kendte man sangene, men man kunne lige så godt have siddet i rundkreds om en ghettoblaster. Han fyldte på ingen måde scenen, og virkede ikke særlig godt tilpas deroppe. Kom igen Nik!

NR. 10 - KIDD

Kidd var også en skuffelse af de store... Havde glædet mig som et lille barn til at høre "Uhh det så svært at være så god" og "Ik' lavet penge", men han blev ved med at synge ukendte sange!! Til sidst gav vi op og skred, og fik så efterfølgende at vide, at han havde spillet "Ik' lavet penge" som aller sidste nummer...

NR. 9 - KLUMBEN & RASKE PENGE

Jeg er lidt ked af at placere disse fede fyre så langt nede, for de ownede for sygt nede på Reservatet! Jeg kan kun begrunde det med at jeg kun kendte to sange, havde tømmermænd og overhovedet ikke var i stemning. Seje var de ellers!

NR. 8 - CARPARK NORTH

Carpark North er et meget typisk rock, festival band. Hopper rundt, skriger og fyrer den af. På en måde fedt, og så alligevel ikke. Forsangeren havde solbriller på, hvilket jeg bare synes gør koncerten helt vildt upersonlig! Jeg elsker virkelig når man kan se deres øjne gå ud over forsamlingen - det er det ultimativt bedste. Faktisk synes jeg at de var en smule kiksede.

NR. 7 - KATO


KATO koncerten var rigtig fed, hvis jeg selv skal sige det. Sikkert mest fordi det var onsdag aften kl. 01 (altså torsdag morgen egentlig), vi havde haft verdens bedste dag, og var efterhånden godt berusede. :-) Det var alt for nice med noget festmusik lige midt på Storscenen!

NR. 6 - MIKA


Stor oplevelse at se MIKA, ingen tvivl om det! Desværre kom vi kun tids nok til at se 3-4 numre... Han er en af de sejeste typer, har den lækreste stemme, og så laver han jo de fedeste feel-good sange. Thumbs up!

NR. 5 - GAVIN DEGRAW

Endnu en dejlig gut fra udlandet. Koncerten på storscenen var i silende regn, alligevel formår Gavin at nå den til top 5. Han var sød og smilende, og jeg havde bare lyst til at stå der hele dagen og blive varmet af hans væsen. He he, det er jo næsten for meget

NR. 4 - DUNE

Dúné åbnede Storscenen med stil - onsdag kl. 15. Det var den første koncert vi så på hele Nibe Festival, og de gjorde et godt job! Det var tredje gang jeg så dem, og jeg er helt vild med deres sindssyge energi!! De virker jo fuldstændige vanvittige hele bundtet, men de er jo alt for seje. Det er sjældent jeg hører deres musik hjemme, men de er næsten et must til festival. Elsker de gutter.

NR. 3 - LUKAS GRAHAM

Lukas, hele Danmarks darling. Med god grund! Han spillede nede på Blå scene som er lidt mindre, og ligger under et overdække. Han var så mega personlig, havde god kontakt med publikum, og holdt koncerten på et uhøjtideligt plan. Man blev næsten draget ind i deres lille gruppe bros; The Captain, Magnum, The Lovestick og Lukas. Jeg takker og bukker for en nice koncert!

NR. 2 - RASMUS SEEBACH

Det er vidst ikke første gang jeg udtrykker min kærlighed for Rasmus Seebach. Mener nok jeg før har snakket om hans album "Mer' end kærlighed", og det kunne jeg sagtens gøre igen! Han performer som en stjerne; ved at han er god, men er beskeden og sender kærlighed ud til folket. Det var alt for nice at stå og synge med på hver eneste sang. Oplevelse i særklasse!

NR. FUCKING FOR ALTID 1 - L.O.C.


L.O.C., hvad skal jeg sige?? Elsker hans musik, elsker hans stil, elsker hans attitude, elsker den måde han ejer scenen for sindssygt. Mine hænder har aldrig været kastet så højt, det lover jeg. Gang på gang forkælede han os med både nye og gamle kendinge, som gav hele hestepladsen en fælles følelse. Da han inviterer USO med op og synger "Momentet" stod jeg bare i ekstase - himlen, jorden, Liam.

2 kommentarer:

  1. Lige en rettelse Gawin DeGraw er fra USA ;) Må give dig ret, han var god. Føler med dig når du ikke så hele Mikas koncert, han var VIRKELIG nice, jeg blev selv positiv overrasket! Og så Dúné, man kan ikke andet end at elske dem til Nibe<3

    SvarSlet
    Svar
    1. Hov for søren! rettelse på vej :-)

      Slet