onsdag den 20. juni 2012

farvel folker!

Denne sidste eksamen var mundtlig dansk, og det er nok den jeg har læst mindst op til. Har da været igennem pensum, men grundet det ringe helbred har jeg ikke rigtig været i dybden. Både til forberedelse og prøve var jeg ret sløj, så jeg svedte simpelthen så meget. dejligt. Inde til votering får jeg så at vide, at det af Micheal Strunge som jeg har arbejdet med, var et digt - mens jeg hele tiden havde sagt at det var et essay. UUUUUPPPPSSSS. Heldigvis, fordi mine argumenter og min analyse havde været så gode og gennemgående fik jeg sgu 12 alligevel! Omg, største chok længe. Med frygt for at lyde overlegen nu, så må jeg altså virkelig være god! rigtig god.
Udenfor ventede min mor og søster med flag og en rød rose, som så tog mig med ind og spise tapas på restaurant Propaganda i Aalborg. Selv med mine manglende smagsløg - da jeg stadig snotter helt forfærdentligt - og ømme hals, var det noget fantastisk lækker mad. Det foregår sådan, at du vælger 4-8 retter, som så kommer ind 2-3 stykker af gangen. nam.
Min mor gav mig også et par smukke øreringe fra Pernille Corydon, og penge til et par rulleskøjter som jeg ønsker mig. Fra min søster fik jeg en bog der snyder dig til højere karakterer i gymnasiet. Hej ferielæsning! :-)
Generelt tror jeg ikke på at en afslutning på folkeskolen kan være meget bedre. God mad, godt selskab, gaver og sol. I morgen tager jeg ud og spiser med pigerne, og så har min far inviteret mig ud næste uge. Selvforkælelse når det er på sit højeste!


Shorts fra Cheap Monday - bluse fra Zara - jakke fra Envii







Elsker stilen fra Pernille Corydon, den er så enkel og fin. I kan finde hendes smykker i Bahne.

8 kommentarer:

  1. Jeg har også øreringene, bare i sort/grå, elsker virkelig også hendes smykker:D

    Fed blog du har dig:D

    SvarSlet
  2. Først og fremmest tillykke med 12-tallerne!
    Men for at være ærlig, synes jeg, det er for tosset, at lærerne i folkeskolen giver 12, når du (som du nævner) havde et par fejl. - 12 burde sgu være til en fuldkommen perfekt præsentation.

    Det har også undret mig, hvorfor folkeskolelærere giver så høje karraktere - så bliver man bare mega overrasket, når man kommer videre på gymnasiet (Det er i hvert fald min oplevelse).


    Bare nogle tanker fra en stresset gymnasiepige.. Beklager.

    SvarSlet
  3. Kan da sagtens se din pointe, i at overgangen burde være mere naturlig, eftersom der er mange som falder en karakter eller to. Men jeg vil også gerne forsvare min præstation, i og med at kendetegnene for et essay og et digt minder meget om hinanden. Dermed lavede jeg jo stort set en analyse på et digt, jeg kaldte det bare for et essay. Det er ikke pga. gavmilde lærere :-)

    SvarSlet
  4. Hvad hedder den bog? :-)

    SvarSlet
  5. kan bla. fås her: http://www.williamdam.dk/product_info.php?products_id=1522181&gclid=CPznktPE4rACFcohfAodCHByzQ

    SvarSlet
  6. Virkelig flot præstation! :)
    Jeg er sikker på at du fortjenede dit 12tal!!
    Ville lige informere anonym om at 12 IKKE er den perfekte præstation, det er 13. Det er derfor at de ændrede skalaen, så det et 'lovligt' at tage få og/eller ubetydelige fejl :)

    Btw. Din blog er spændende. Har du overvejet at blive model igen? :)

    SvarSlet
  7. Tak for den søde kommentar :-)
    og for lige at besvare dit spørgsmål; så ja, helt sikkert! det er stadig noget jeg kæmper for, og jeg har måske også en kontrakt under opsejling hos Dream Models :-)

    SvarSlet