mandag den 23. januar 2012

//

I aften skal jeg ud på Støvring Gymnasium til noget åbent hus. Tror der vil blive præsenteret en masse fag, og fortalt lidt om de forskellige linjer de nu udbyder. Har selvfølgelig allerede kigget lidt på det, og det som nager mig mest, er begrænsningen af fremmedsprog. Vil gerne have engelsk fortsætter på A (dvs. alle tre år), tysk fortsætter A og Fransk begynder A. Men det er kun muligt at have to fremmedsprog!! :-( Tror jeg vil finde ud af, om det ikke måske er noget man kan søge om? Der er simpelthen så mange fag jeg gerne vil have! Tror jeg kommer til at flytte ind på gymnasiet næste år... Matematik, dansk, geografi, samfundsfag, engelsk, tysk, historie, fransk. Og gerne alle på A! Glæder mig også til at se, om jeg kan bevare den optimisme jeg har nu, for synes de fleste beklager sig allerede efter få måneder. Tror skam også det bliver hårdt, men jeg sulter bare efter noget alvor og nogle udfordringer.
Beklager den lange, halv-kedelige post, men der er bare så meget at overveje!

^Snart gymnasiepige!! lad nu tiden få lidt fart på...

5 kommentarer:

  1. Nyd alligevel folkeskolen! Gym er selvfølgelig en rigtig fed oplevelse og der er mere seriøsitet men nyd alligevel de korte skoledage i folkeskolen! ;-)

    SvarSlet
  2. Jamen, dansk og historie er såmænd obligatorisk på A-niveau, så dem skal du ikke bekymre dig om.. Det lyder som, du er en studieretning 3-pige :-D Har du evt. prøvet sammensætte din egen studieretning? Det kan man inde på hjemmesiden.

    SvarSlet
  3. Til Anonym, kan godt se hvad du mener, men efter 10 år værdsætter jeg ikke de forholdsvis korte skoledage længere... Det virker mere bare som spild af tid?

    Til Nanna, ja, har været ved at sammensætte nogle fag, og er også kommet frem til studieretning 3 :-) Har bare så svært ved at vælge fag fra, men 5 A-fag + B og C valgfag bliver nok liiige i overkanten... Skal lige finde ud af at prioritere!

    SvarSlet
  4. De fleste af dem jeg kender, der har valgt 5 A-fag (især dem der har valgt tysk) har fortrudt det meget. De siger at det er langt mere overskueligt, end de havde regnet med. Og det skal altså lige siges at det er nogle pænt kloge hoveder vi snakker om! :-D Personligt synes jeg at tysk er et rigtig godt fag på gym (har det på b), så det vil jeg da helt klart anbefale, frem for fransk (som siges at skulle være lidt for meget sang og leg).. Held og lykke med det, og så glæder jeg mig til at se dig på sgy efter sommerferien :)

    SvarSlet
  5. Du har nok ret, synes bare fransk er sådan et fantastisk sprog!! Men fortsætter nok med tysk lige meget hvad. :-) Tror også det er lidt noget andet at ønske alle fag nu, og så når man står midt i det om et halvt-års tid... Men ja, vi ses på gym!

    SvarSlet