mandag den 19. december 2011

Mit ynglings Aalborg

Aalborg er jo egentlig en rimelig ordinær by, men der alligevel steder og ting som altid charmer sig ind hos mig :-) Et af stederne er Antikvariat og Mønthandlen på Algade (tæt på Budolfi og The Body Shop).
De har så fucking mange gamle fine bøger!! For mig er det helt overvældende, jeg synes det er helt fantastisk. Desuden kan jeg ikke stå for duften af gamle bøger, som bare vælter i hovedet så snart man træder ind. Det er de små glæder som tæller! Jeg gik rundt derinde i en halv times tid, og fandt to bøger som jeg vil give i gave til en gammel veninde (bogstaveligt, hun er nemlig 91 år.) Den ene er en digtsamling skrevet af en af hendes egne slægtninge, Hans Hartvig Seedorf Pedersen, den anden er en redegørelse for menneskets udvikling. Synes selv det lyder vildt spændende! Til mig selv fandt jeg en bog fyldt med cocktails, det skal nok blive sjovt. :-)
Jeg er også rigtig vild med julelysene inde på nytorv, så dem er der også lige et par billeder af. Håber i nyder dem, for synes det er så pinligt at rende rundt med kamera i Aalborg, må ligne den dummeste turist. Jeg mener, hvem fuck tager billeder af julelys?






Ingen kommentarer:

Send en kommentar